HIIT

HIIT, High Intensity Interval Training

HIIT is de ideale korte training met een interval karakter. Perfect voor als je wilt afvallen, je conditie wilt verbeteren en spieren wilt opbouwen. En dat in slechts 30 minuten per training! (Handig als je weinig tijd hebt!) Dankzij de HIIT-methode wordt je stofwisseling aan het werk gezet en worden je spiervezels getriggerd. Tijdens de training zorgt het intervalkarakter ervoor dat je spieren weer op kracht komen. In de HIIT-methode betekent dit dat je meerdere malen per training in staat wordt gesteld om alles, maar dan ook werkelijk alles, te geven wat je in je hebt.

De HIIT intensiteit

De intensiteit is voor iedereen anders. Om inzicht te krijgen in de hoogte van je intensiteit bekijk het volgende schema: Intensiteit 1: Deze oefening kan ik de hele dag doen (staan)! Intensiteit 3: Dit kan ik wel een halve dag doen (wandelen). Intensiteit 5: Deze oefening houdt mij in beweging en is redelijk vol te houden (joggen). Intensiteit 7: Deze oefening is zwaar, dit houd ik een kwartier vol (hard rennen). Intensiteit 9: Als ik deze oefening 5 minuten doe, dan kan ik niet meer praten (sprint). Intensiteit 10: Harder, zwaarder, sneller kan ik deze oefening niet doen (voluit).

Voor wie is HIIT geschikt?

Ben je een beginnende of een ervaren sporter? Zoek je een aanvulling op je huidige sport? HIIT is voor elke sporter en tak van sport geschikt. Van atleet tot zwemmer. Van bokser tot waterpoloër. Welke sport je ook beoefent, het maakt niet uit. HIIT past altijd iedereen!

Tijdens je training:

  • Train je explosief.
  • Versnelt je metabolisme.
  • Krijg je goede professionele begeleiding.
  • Bouw je snel je conditie op.
  • Ontwikkel je super snel je uithoudingsvermogen.
  • Verbrand je vet. Veel effectiever dan met cardiotraining
  • Ontwikkel je je spieren beter dan met krachttraining.
  • Ben je in staat om alles te geven wat je in je hebt.
  • Weet jij je grenzen op te zoeken en te verleggen.

Na je training:

  • Voel je je fit.
  • Heb je nog een naverbranding.
  • Weet je hoe je heel snel én in een korte tijd aan je conditie kunt werken.
  • Weet je welke ademhalingstechniek je moet/kunt gebruiken.

De training bestaat uit:

  1. Uitleg met begeleiding van de oefening.
  2. Warming up.
  3. Intervaltrainingssessie.
  4. Cooling down, uitlopen.

Extra informatie en kosten:

  • Benodigdheden: sportkleding, schone sportschoenen en een handdoek.
  • Duur van de training: maximaal 30 minuten.
  • Afhankelijk van je sportverleden en conditie kun je meerdere keren per week een HIIT volgen.
  • Geen inschrijfkosten, geen abonnementen en dus ook geen opzegtermijn.
  • Prijs van de training € 4,00 per persoon.
  • Een knipkaart voor 10 lessen kost slechts € 35,-.

Ook zin in een HIIT? Kijk op het lesrooster wanneer je aan de slag kunt! Voor meer informatie, vragen en/of mogelijkheden kun je met DATO Training  contact opnemen.

Locatie:

DATO Training HIITcenter (Crown Business Center) Tolnasingel 1 2411 PV Bodegraven

Delen? Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+